خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تولد رویشی دوباره

تولد رویشی دوباره

تولد ؛ رویشی دوباره


تولد، هدیه ای است از جانب خداوند بزرگ، هدیه ای بسیار بزرگ و ارزشمند. ما انسانها بعد از تولد ، همچون یک نهال کوچک، سر برآورده و به سوی رشد و تعالی در حرکتیم.

 همچون یک گیاه به گرما نیازمندیم ؛ گرمای محبت.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

 به خاک ؛ آغوش پر مهر خانواده. 

به آب ؛ تغذیه ی روحی.

 به املاح ؛ تغذیه ی جسمی.

و از همه مهمتر به انگیزه و هدف ؛ که آن رشد و تعالی و رسیدن به کمال است.

آری، ما همچون یک گیاه می روییم و جوانه می زنیم و پیش می رویم. ما در تمام مسائل زندگی شبیه یک گیاه هستیم و اهداف ما نیز مثل یک گیاه رشد و پرورش است. اما یک چیز ما را متمایز می کند و آن تغییر و انتخاب است. ما می توانیم انتخاب نموده و تصمیم بگیریم و یا از راه رفته پشیمان شده و به راهی دیگر برویم.

ما می توانیم هر روز، هر ساعت و ثانیه ، تغییر کنیم و نمونه ی بهتر و یا بدتری از خودمان شویم، اما یک گیاه بر اساس غریزه عمل نموده و طبق برنامه ای که خداوند حکیم برای او تدبیر نموده عمل می نماید و پیش می رود. یک گیاه اشتباه نمی کند، نیازی به تغییر مسیر ندارد. او در آینده همان چیزی می شود که از ابتدا بوده و باید به آن می رسیده.

 یکی از عادات زیبای انسانها ،برگزاری جشن تولد و یادآوری این نعمت بزرگ خداوندی است. نعمت با ارزش بودن و فرصت زندگی کردن. فرصت یادگیری و محبت. اگر هر سال به هر جشن تولد، همچون یک رویشی دوباره نگاه کنیم، به گذشته بنگریم و آن را خوب بازنگری کنیم. مسائل و اتفاق های آن را بررسی نماییم. پیروزی هایمان را ببینیم و دلایل موفقیت مان را در آن مراحل. و همچنین به شکستها نگاه کرده و دلایل آن شکست را پیدا نماییم. به رفتارمان با خود ، خانواده و جهان اطرافمان بیاندیشیم ، به اینکه چقدر خوب بوده ایم و درست عمل نموده ایم و یا چه اندازه بد بوده و غلط پیشرفته ایم.آنگاه می توانیم هم چون یک نوزاد، دوباره متولد شویم. از نو شروع کنیم. جهان را با فصلی تازه آغاز کنیم. هر سال و هر تولد، فصلی نو از دفتر زندگی ماست. هیچوقت برای تغییر و بهتر شدن دیر نیست،( ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است).

آری ، اگرچه زمان درگذر است و عمر با شتاب می گذرد اما برای نو شدن و پوست انداختن دیر نیست. چه خوب است اگر با خودمان آشتی کرده و دوست باشیم.

با اطرافیان مان، با دنیا، آدمها و طبیعت پیرامون خود مهربان باشیم. لبخند بزنیم و تغییر به سمت کمال را بپذیریم.

این از توصیه خداوند مهربان به بندگانش است که ؛ تا زمانیکه تغییر نکنند و به سوی وضعیت بهتر گام برندارند، خداوند نیز در سرنوشت آنها تغییری ایجاد نمی کند.

بنابراین اگر از زندگی ، روابط با دیگران و حس درونی خود ناراضی هستیم و می خواهیم همه چیز تغییر کند باید دست به کار شده و برای یک زندگی درست و جدید برنامه ریزی نماییم.باید از اشتباهاتمان درس بگیریم و راه درست را انتخاب نماییم؛ مسیری که ما را به هدف نهایی مان، یعنی کمال، می رساند.

 و برای این تغییر، چه روزی بهتر از روز تولد؟! 

بیایید باز هم جوانه بزنیم.


نویسنده :

نسترن صمدپور 


مجله ارم بلاگ 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده